Saturday, January 29, 2011

Life




A life of reaction is a life of slavery, intellectually and spiritually. One must fight for a life of action, not reaction.

Friday, January 28, 2011

Penatlah



Gua penat nak melayan segala macam jenis karenah manusia. Gua penat sangat-sangat. Lu orang tak tahu letih ke? Hari-hari ada je karenah lu orang. Mungkin lu orang ingat gua ni robot agaknya. Tu pasal lu orang rasa gua ni takkan penat,takkan merungut kan? kan?

Alangkah bagusnya kalau sememangnya gua ni sebuah robot. Aman hidup gua. Tak payah nak melayan karenah lu orang. Gua bukan ada hati dan perasan pon. Gua kan robot. Itu lu orang kenalah faham. Dalam banyak-banyak hari,gua minta 1 hari je untuk lu orang layan karenah gua plak. Bolehkan? Masa tu lu orang akan rasa sendiri apa yang gua rasa selama ni. Baru padan dengan muka lu orang.



Sometimes the questions are complicated and the answers are simple.

Thursday, January 27, 2011

Counting Days



I've been waiting a long time .
for this moment to come .
I'm destined for anything at all .
Downtown lights will be shining .
On me like a new diamond .
Ring out under the midnight hour .
No one can touch me now .
And I can't turn my back .
It's too late ready or not at all .


I'm Waiting .

Wednesday, January 19, 2011

Khalifah



And we're all to blame
We've gone too far
From pride to shame
We're trying so hard
We're dying in vain
We're hopelessly blissful and blind
to all we are
We want it all
With no sacrifice!!


- Sum 41

Saturday, January 15, 2011

Aritmetik Pekerjaan



Smart boss + smart employee = profit
Smart boss + dumb employee = production
Dumb boss + smart employee = promotion
Dumb boss + dumb employee = overtime

Friday, January 14, 2011

Aku Menipu

Orang kurus macam aku memang berisiko.
Kalau angin kuat, kena berlindung dalam rumah.
Kalau tak, boleh terbang kena tiup.

Tak lah, aku tipu saja.
Perut aku berat, selamba saja redah walau angin kuat.
Takkan terbang kena tiup lah.



Mereka kata ku tipu, tapi ku tak meniru.

- Rikhail Win Dzar

Thursday, January 6, 2011

Afrikan Berproton Tompak

Lahabau,


Jika dunia berbentuk segi empat, pasti manusia jatuh di hujungnya.
Jika roda berbentuk segi empat, pasti kucar kacir pemanduannya.
Jika bola berbentuk segi empat, pasti lencong tendangannya.
Jika kepala berbentuk segi empat, pasti tak keruan tidurnya.

Lahabau,

Dunia, roda, bola dan kepala tercipta bukan berbentuk segi empat.
Kenapa berpura jihad sedangkan kamu jahat.
Kenapa berpura baik sedangkan kamu terbalik.
Kenapa berpura tahu sedangkan kamu maru.
Kenapa berpura sempurna sedangkan kamu punah.
Kenapa berpura sedangkan kamu kura.

“I'm no one's lap dog, you can't put me on a leash, and that was the attitude of it, fuck off.”
Johnny Rotten quotes

Wednesday, January 5, 2011

Boleh terima ke jawapan itu, saudara?

Ramai ‘kawan’ saya tanya apa sudah jadi sama saya. Tak ketinggalan juga yang meluat dan jijik. Yang baik hati, siap menabur fitnah dan saling menghasuti.

Gua malas jawab, biar dia ni yang jawab.

“Dia tak macam lelaki-lelaki lain, tidak tipikal, seorang yang tak dapat dibaca, dan penuh misteri. Dan lagi, dia tau memetik gitar”



Untuk mengetahui tinggi rendah pemikiran dan kematangan seseorang, kita hanya perlu berpura-pura merendahkan tahap pemikiran dan kematangan kita semasa bersamanya.
- Borat Sagdiyev

Tuesday, January 4, 2011

Post Yang Tak Serius

Aku memang tak suka berlaku serius bila bersembang, berbincang, bercakap, berdebat, menaip dan juga mencarut.
Tapi jangan fikir aku tak boleh boleh menjadi serius bila bersembang, berbincang, bercakap, berdebat, menaip dan juga mencarut.



*gua tengah serius ni.

Monday, January 3, 2011

Berkempen Sekali Sekala




Dan aku menyahut kempen ini dengan menjadi



coz i yam Popeye the sailor man, poot poot!

Sunday, January 2, 2011

NAK!

Manusia memang selalu hendakkan sesuatu dan akan sentiasa harap untuk dapat sesuatu.
keindahan ciptaan Tuhan yang Maha Esa kepada khalifah di bumi. Tiada makhluk-Nya selain manusia yang diciptakan dengan sifat sedemikian.



Orang miskin nak kaya,orang kaya nak kaya lagi .
Orang sakit nak sembuh,orang sihat nak sakit .
Orang bodoh nak pandai,orang pandai nak pandai-pandai .
Orang pendek nak tinggi,orang tinggi nak sasa .
Orang hodoh nak cantik,orang cantik nak menawan .
Orang kurus nak berisi,orang gemuk nak kurus .
Orang hitam nak putih,orang putih nak merah .
Orang jahat nak menang,orang baik nak jadi hero .
Orang bujang nak kahwin,orang kahwin nak bujang .
Orang tiada kerja nak kerja,orang bekerja nak cuti .
Orang swasta nak keja gomen,orang gomen nak naik gaji .
Orang nak nak orang,orang-orang nak orang-orang-orang .
Aku nak___________,__________nak___________ .

Satu yang aku pasti,semua orang tak nak mati .
*Pembunuh diri bukan nak mati,dia nak perhatian .



Bukan semua yang kita nak kita dapat dan bukan semua yang kita dapat kita nak .