Saturday, April 16, 2011

Bab I

Sesi perbualan pertaipan aku dengan seorang kutu. Ya, via fesbuk.



Aku : Lu semenjak dah kerja gomen ni dah tak macam dulu-dulu la gua tengok.
Kutu : Mana ada, gua biasa-biasa saja tapi gua sekarang dah urban, dah pakai BB.
Aku : Biar betul. Mana lu rembat?
Kutu : Gua punya la. Gua beli RM120 saja. Ada promosi.
Aku : BB pada harga RM120?? Bagi gua 10 bijik..
Kutu : Ya, tapi kena guna Digi la. Rumah lu ok ke tidak line Diginya?
Aku : BB kena pakai Digi? Hampeh juga. Ikut suka hati gua la nak pakai apa pun. Apahal nak kena Digi pulak!
Kutu : Dah tu promosi Digi, memang kena Digi la. RM120 untuk modem dia. Bulan-bulan lu bayar RM58 saja.
Aku : Kejap-kejap, BB tu apa?
Kutu : Brokben..
Aku : Lahanat, gua ingat Blekberi..
Kutu : Hahahahaha ! !
Aku : . . . . . . . .

Saturday, April 9, 2011

Face-book



Mark Zuckerberg : I went to my friend for the money because that's who I wanted to be partners with. Eduardo was the president of the Harvard Investors Association, and he was also my best friend.

Gage : Your best friend is suing you for six hundred million dollars.

Mark Zuckerberg : I didn't know that, tell me more. [Sarcastically]

Thursday, April 7, 2011

Blog Oh Blog

Blogspot sekarang dah tak serupa Blogspot yang dulu. Sekarang semua orang ada blog, semua dah 'pandai' menulis. Orang yang ada blog dah tak istimewa mana. Benda macam ni sepatutnya positif tapi jadi sebaliknya bila mana.


banyak blog tatabahasa dan ejaan ke laut,
banyak blog penuh gambar pakwe makwe,
banyak blog cari duit, pengikut dan trafik,
banyak blog Hilang Punca,
banyak blog fitnah,
banyak blog kopipes,
banyak blog lagi sebenarnya.


.tapi aku malas nak buang masa taip semua.


p/s : jangan maispeskan blogspot.